Stress...! Stress..! Stress...!


MasyaAllah... lately nie..tak tau..apa benda yang buat aku stress..! Kerja ke?? Boss ke?? Kawan2 ke?? or... masalah peribadi??

Hmmm... semua benda yang di atas tu laa yang buat aku stress! 

Kerja... dah memang tentu laa.. semakin banyak dan semakin demanding. Khabarnya department nak downsizing..tapi..kerja berlambak2! Semua kerja berkatagori "URGENT"!.. Kitaorang kat ofis tuhh... sampai dah tak kesah laah how urgent the request..Abis, dah semuanya urgent! Sampai dah tak tau.. mana nak pilih prioritynya.. Sudahnya.. apa yang ada.. buat lerrr.. jangan tak buat... kihkihikih... Camner pun... kerja..tetap on time...Biar berlambak camner pun.. dah cukup masa..balik! NO OVERTIME Okay!.. Sudah2 lah tu dengan kerja.. Time balik..tetap balik..!!

BOSS nak marah?? Haduhhh... yang nie lagi satu... yang selalu buat aku stress...! Sejak dapat Boss baru... productivity aku dah semakin menurun.. Agaknya, kalau di interpretasikan kat carta, mau rupa carta tu..dari menegak..langsung merudum jatuh tergolek...! 

Susah berurusan bila Boss tak nak bagi sepenuh kepercayaan kat staff sendiri..! Bila kita buat proposal and submit kat dia... silap2.. dua tiga bulan baru nak nengok sedankan proposal tu memang penting dan memerlukan approval dr dia secepat mungkin. 

Mana taknya lambat... sibuk membetulkan tatabahasa dan ejaan. Aku dah rasa macam buat karangan bahasa english dah nihh... Bukan teruk sangat pun write-up aku. Kalau ada salah pun, maybe sedikit kesilapan tatabahasa yang aku rasa boleh dimaafkan. Bagi aku, yang penting, objektif proposal tu..dan apa work-out strategy nya. Itu pun, aku submit dalam point.. bukannya dalam bentuk karangan!

Sengal betul Boss aku nihh...! Bila time memerlukan dia buat decision, selalunya.. dia akan mintak masa dulu dan bagi alasan, "I'll discuss with u later. I need to discuss this with  the Head first" Arrrggghhhh....!!! Time nie laa aku nyesal.. apasal aku tak belajar pandai2 dulu.. boleh aku jadi Boss dan tunjuk kat dia.. aku pun boleh jadi boss lebih baik dari dia! Apaarraaaa....!! Saper tak stress beb!

Kawan2... hmm... setakat nie.. aku bersyukur..punya kawan2 yang sporting dan memahami. Kalau dorang stress pun... kita sama2 stress... Alhamdulillah... korang memang terbaikkk! 

Hmmm... masalah peribadi... ??
Ye laa jugak kot! Ada laa dua tiga issue yang membengangkan kepala aku. Ehh tapi.... seriousslyy... aku taklah merasa stress yg amat sangat kalau dibandingkan yg lain2. Maybe aku selalu berpikiran positif dan buat donno jer kot! Yea laa.. kalau layan kang... bukan setakat stress.. silap2 aku boleh meroyan!

Dah laa.. sekarang nie.. ramai staff Bank yang kena strok atau pun heart attack! Nauzubillah... aku tak nak mati untuk Bank nie.. Paling tidak pun, kalau kita mati... pihak Bank akan mengucapkan takziah kepada keluarga dan.. position kita kat ofis.. perlu dicari replacement secepat mungkin. Thats all they care...!

Hmmmm..... Apa pun... aku anggap ini semua cabaran dan juga dugaan... Cabaran yang mengajar aku berani, yakin diri dan juga kuat. Dugaan yang membuat aku semakin tabah, matang dan memperbaiki diri ke tahap yang dibanggakan. 

Ya ALLAH... kurniakan ketabahan dan kesabaran yg paling tinggi padaku. Redhakanlah apa yang aku buat selama ini... Permudahkanlah segala urusanku.. Kuatkanlah imanku agar aku tidak menjadi hambaMU yg mudah lupa diri padaMU ya ALLAH...






No comments: