Selamat mengerjakan ibadah Umrah dgn sempurna..


Akhirnya... hari yang ditunggu2 pun tiba.. 11 FEBRUARY 2013.. (actually it's sound like macam happy jer..tapi sebenarnya..teramat sayu...hukhukhukk...) My inchik hubby Shamsul Kamar b. Mohd Yusof bersama2 ibu mertuaku, adik iparku dan juga emak birasku berangkat ke Mekah untuk menunaikan Umrah...

Hmm... speechless actually tika dan waktu begini..! Masa sibuk tolong they all siap2..tak terasa sangat.. Dalam hati dah lama redha yang incik hubby pergi umrah bukan dengan aku. Pujuk hati sendiri... rezekiku nak ke sana masih belum tiba lagi saat ini... Redha dan terima sahaja ketentuanNYA. Pujuk hati gak.. satu hari nanti.. aku PASTI akan tetap menjadi tetamu Allah juga.. Tapi... bila part salam2.. and comes to the message from him "Jaga anak baik-baik yee... Maafkan kesalahan Abang...!" Huwaaaa.... automatic berderai-derai airmata membasahi pipi.. Sayu sungguhhh....!!!

Sudahnya... aku menjadi pendiam tak tentu pasal. Cuba kontrol sedih dan sayu di depan anak-anak. Nasib baik si Hariz lasak dan tak duduk diam.. Dengan melayan kelasakkan si Hariz yang sibuk nak berjalan sendiri dan berlari-lari ke sana ke mari (tak sedar diri.. berlari pun macam melayang-layang!) ... Dapat gak..cover line & control sedih.. 

And now... bila malam tiba.. anak-anak semua dah tido.. mula laa aku terkebil2 sorang diri.. Rasa banyak sarat sangat perkara yg aku fikirkan walaupun sebelum ini..dah bincang dah dengan hubby.. macamana nak uruskan anak2 sepanjang 2 minggu ketiadaan tiada. Dan aku pun dah sanggup amik cuti 2 minggu gak untuk urusan anak-anak. Bukan main lagi.. cakap dgn hubby... "tak pe... boleh kowtim punya. Janganlah risau sangat... Yg penting.. abang tunaikan lah ibadah umrah tu dengan kusyuk dan sempurna sebab.. bkn senang nak ke sana.. Dan bkn senang gak nak jadi "antara pilihan" untuk menjadi tetamu Allah!" Fuhh.... konfident giler jer cakap cam tuhh... Sudahnya.. baru beberapa jam inchik hubby pergi..dah mula rasa down giler... ! 

Ya Allah... kuatkan hatiku. Jangan lah aku menyusahkan dan menambahkan risau suamiku untuk beribadah, ya Allah...!  Ku mohon padaMU... berilah aku kekuatan, kesabaran dan kekuatan mental yg kuat... Semoga suamiku dapat menunaikan ibadah Umrah dengan kusyuk dan sempurna. Permudahkanlah segala urusannya... Dan.. semoga aku dipilih untuk menjadi tetamuMU suatu hari nanti ya ALLAH....!

                 
Hariz dah mula mengantukkk....
Mama...Hariz nak tidoooo...

4 beradik.. anak2 Allahyarham Mohd Yusof

















No comments: