Rezeki di bulan Ramadhan...

 
 
Wow3x! Alhamdulilah..I nak ucapkan setinggi2 TAHNIAH kpd my New Business Associates yg baru 1 bln lbih dlm industri ini. ~ Kak Rohaidah Binti Haron coz bulan July 2012 dia berada di tpt yg pertama(1st) dlm kategori New UTC bagi seluruh S'ban & N. Sembilan. She will be my next Millionaire! I know u can do much BETTER sis. Keep It Up the Great Job & C U @ The TOP!!! Together We Achieve Success!!!! — with Rohaidah Haron.
 
 ALHAMDULILLAH... tiada perkataan yg dapat diluahkan bila membaca statement di atas.. Statement dari upline tuhh yg dipetik dari FB post..Terkejut ada.. Excited ada.. Bangga ada.. Tak percaya pun ada...! Hehehhe... Memang tak sangka.. dari suka-suka nak join business UNIT TRUST.. langsung terjatuh cinta lak kat business nie..

Sebab apa?? Sebab... Dapat share dengan kawan-kawan, saudara-mara malah kenalan lain tentang kebaikan menyimpan/melabur dalam unit trust ni.  Bila dah tau segala kebaikan dan teknik2 yang bagus untuk menyimpan dan merancang kewangan, rasa bertanggung-jawab pula ingin berkongsi dengan semua. Samada mereka berminat untuk menyimpan/melabur atau tidak.. aku tidak pernah ambil kisah sangat. Yang penting.. tanggung jawab untuk menyampaikan kebaikannya telah ku laksanakan.

Aku percaya.. lambat atau tidak.. lambat laun, niat ikhlas aku pasti berbayar.. Selalunya aku memberi peluang mereka untuk memikirkan kata-kata dan juga peneranganku. Bak kata salah seorang unit trust consultant yg telah berjaya; "TIDAK ADA ORANG MENYESAL SEBAB MENYIMPAN..TAPI MEREKA AKAN LEBIH MENYESAL KALAU LAMBAT MENYIMPAN..!"

Memang rugi bagi sesiapa yg lambat menyimpan atau baru sedar tentang merancang kewangan yg betul. Seeloknya, sejak hari pertama mendapat kerja, tanamkan niat dalam hati.. 10% ataupun RM100 asingkan untuk disimpan setiap bulan. Di zaman sekarang ini.. nilai RM100 apa lah sangat.. Beli dua tiga barang kat Tesco tu.. dah mencecah RM100. Alangkah baiknya, just tutup mata saja.. buat SI bulan2, simpan RM100 ke dalam unit trust. Insyaallah.. banyak gunanya di kemudian hari. Nanti.. di lain kali, aku akan tunjukkan bezanya menyimpan di bank, ASB, Takaful & Unit Trust hanya dgn RM100 setiap bulan...

Hmmm... dengan statement di atas, sesungguhnya.. telah membakar semangatku untuk terus bertahan dan berusaha untuk menjadi lebih baik lagi dari yang ini..  Apatah lagi... pulangan yg aku perolehi untuk bulan ini memang berbaloi-baloi..! Apalagi.. raya tak lama lagi.. Nampaknya rezeki anak-anak aku jugalah nihh..

ALHAMDULILLAH... Berkat Rezeki di bulan Ramadhan... dan berkat doa dan support dari suami dan anak-anak tersayang..  Teringat kata-kata anakku Dhiya, "Nanti.. tak lama lagi.. Mama dah jadi kaya.. bolehlah berhenti kerja...!"  Insyaallah... AMINNNN.... Doakan yg terbaik untuk Mama...   :-)

Lagipun... upline yg atas-atas serta rakan2 UTC yg lain pun dok memujuk supaya aku resign saja dari kerja skrg... dan concentrate dgn business unit trust nihh...Hmmm... bukan tak mahu.. tapi banyak sgt komitment yg aku kena settlekan. Anyway... plan nak berhenti tu mmg dalam perancangan pun.. tapi.. aku mesti achieve personal target aku; RM500k sales within 3 months starting this AUGUST 2012..!

Hehehhe... boleh ke ekkk?? Hmmm... Insyaallah.... aku akan berusaha untuk mencapai target itu! Doakan aku berjaya!...



No comments: